ذهن آرام و برتر

ساخت وبلاگ

به طور کلی، احساس نیاز به تایید شدن توسط دیگران، به نوعی در اولویت قرار دادن نیازها، باورها و ارزش های دیگران به شمار می رود. به عبارت دیگر، هنگامی که فرد به دنبال مورد تایید قرار گرفتن از سوی دیگران می باشد، به جای نیازهای خود، نیازهای دیگران را در الویت قرار می دهد. بر این اساس، در مواقعی که افراد درصدد جلب تایید و پذیرش دیگران بر می آیند، این رفتار به یک عادت مستمر و همیشگی تبدیل شده و این امر تا جایی پیش می رود که فرد برای انجام هر کاری، به پذیرش و تایید شدن توسط دیگران، نیازمند می شود.

در سوی مقابل و در صورت عدم پذیرش و مقبولیت از جانب دیگران، فرد در نهان خود احساسات رنج آوری و آزار دهنده ای را تجربه می نماید. در آن سوی قضیه، دیگران هم از فرد انتظار دارند که همه خواسته ها و نیازهای آنها را برطرف سازد. بر همین اساس، عادت کردن به تایید شدن توسط دیگران، می تواند بر روی روند روزمره زندگی و رفتارهای فرد تاثیر بسزایی از خود برجای گذارد.

نگاهی به پیامدهای منفی احساس نیاز به تایید شدن

در یک نگاه کلی، در مقوله تایید شدن توسط دیگران، فرد همواره به دنبال مورد تایید و پذیرش واقع شدن از جانب دیگران می باشد. در غیر این صورت، فرد علاوه بر از دست دادن اعتماد به نفس، قادر نخواهد بود خود را با این مسئله وقف دهد. بدون تردید، واقعیت زندگی هر شخص باید بر اساس تصمیم گیری ها، رویاها و اختیار خود فرد پایه ریزی شود. ناگفته نماند، تا زمانی که فرد نگران طرز تفکر و نوع نگاه دیگران در مورد خود است، در واقع خود را متعلق به دیگران می داند.

ذهن آرام و برتر...
ما را در سایت ذهن آرام و برتر دنبال می کنید

برچسب : احساس تایید شدن , نیاز به تایید شدن, نویسنده : علی اصغری goodmind بازدید : 315 تاريخ : يکشنبه 21 ارديبهشت 1399 ساعت: 18:40